Monday 17 October 2011

အျပန္အလွန္ နားေထာင္ပါ


နတ္ေတာ္လကို စာဆိုေတာ္လ အျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကကာ ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္နံတစ္လ်ား စာေပ ေဟာေျပာ ပြဲေတြ ထြက္ေပၚလာတာကို ဒီႏွစ္ထဲမွာ ၀မ္းပန္းတသာ ေတြ႔ရပါတယ္။

ကိုယ္တိုင္လည္း ေဟာေျပာပြဲ ခရီးတခ်ဳိ႕ လိုက္ပါျဖစ္ပါတယ္။ ခရီးထြက္ရတာ သေဘာ က်သူမို႔ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္နဲ႔ ေဒသ ၀န္းက်င္က ေတာေတာင္ ေရေျမသဘာ၀ကို ခံစား ေငးေမာရင္း အဲဒီေဒသေတြက လူေတြကိုလည္း ဖတ္ၾကည့္ခဲ့ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ လူငယ္ေတြကိုပါ။ ေဟာေျပာပြဲ ခရီးေတြဟာ အေပ်ာ္ခရီး၊ အလုပ္ ခရီးေတြနဲ႔ မတူတာက ေဒသခံလူထုကို နီးနီးကပ္ကပ္ ဆက္ဆံခြင့္၊ စကားေျပာခြင့္ ရတာပါ။

ခ်စ္စရာ ျမန္မာ့ဓေလ့ အရ ေဒသခံ အားလံုးလိုလိုက စာေရးဆရာေတြကို တေလးတစား ဆက္ဆံၾကတာမွာ မေနတတ္၊ မထိုင္တတ္ျဖစ္ရတဲ့ အထိေတာင္ ရွိရပါတယ္။ ေဒသခံ လူငယ္ေလးေတြ အမ်ားစုကေတာ့ စာေရးဆရာ ေတြက ေမးစရာ ရွိရင္ ေမးပါလို႔ ဖြင့္ေပးတဲ့ အခါမ်ဳိးမွာေတာင္ မိုနာလီဇာ အျပံဳးေလး မ်ားနဲ႔သာ တံု႔ျပန္ၾကတာပါ။ ေမးေတာ့လည္း ႐ို႐ိုက်ဳိးက်ဳိး၊ ႏႈတ္လွန္ မထိုးဘူးလို႔ သႏိ္ၷ႒ာန္ ခ်ထားတဲ့ အခ်ဳိးမ်ဳိး ေတြက အမ်ားစုပါ။ ပီဘိ ဆယ္ေက်ာ္သက္ လူငယ္မ်ားကို စုစည္းထားတဲ့ ပညာေရး ၀န္ေဆာင္မႈ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းက ကေလးေတြနဲ႕ သီးသန္႔ ေတြ႔ခြင့္ရတဲ့ အခါမွာေတာ့ ကိုယ့္အာသီသကို ဖြင့္ဟျဖစ္ပါတယ္။ “နားေထာင္ပါရေစ။ ၾကားခ်င္လို႔ပါ။ ေျပာစရာေတြ ရွိေနမွာပါ။ေျပာၾကစမ္းပါ”

လို႔ေပါ့။ ရင္ထဲက လႈိက္လွဲစြာ ေျပာျဖစ္တာပါ။ တကယ့္ကို သူတို႔ရဲ႕အသံ အစစ္ကို နားေထာင္ခ်င္ တာမို႔ အဲဒီလိုပဲ ေတာင္းဆို ျဖစ္ေပမယ့္ သူတို႔ ကေတာ့ သူကစေျပာႏိုး၊ ငါကေျပာရင္ မွားသြား ႏိုးဆိုတဲ့အေတြးမ်ားနဲ႕ အခ်ိန္အၾကာႀကီး ဆြံ႕အ ေနခဲ့ပါတယ္။ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္က ထေျပာေပမယ့္ အဲဒါကလည္း ကိုယ့္ကို ျပန္ေျဖ ေစခ်င္တဲ့ ေမးခြန္းသာ ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႕အသံအစစ္ကို နားေထာင္ခြင့္က အေတာ္ႀကီး ခက္ခဲခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ ကိုယ္လည္း သူတို႔ဘာေၾကာင့္ မေျပာႏိုင္ၾကတာ လဲဆိုတာကို ေစ့ေစ့ ေတြးျဖစ္လာပါတယ္။

သူတို႔ကို ကိုယ္က ေျပာပါ၊ နားေထာင္ပါ ရေစလို႔ ေျပာတာကိုပဲ သူတို႔မွာ အံ့ၾသမွင္တက္ ေနရပါသတဲ့။ သူတို႔ကို အတန္အသင့္ နားလည္ ထားတဲ့ လူလတ္ပိုင္း လူမႈေရး သမားတစ္ဦးက ေျပာမွ သိရတာပါ။ “သူတို႔ ဘ၀မွာ အဲဒီလို နားေထာင္ပါရေစ၊ ေျပာၾကပါလို႔ အေျပာ ခံရတာ ဒါ ပထမဆံုးပဲ ဆရာမရဲ႕”လို႔ ဆိုပါကလား။ တကယ္ပဲ ကိုယ္တို႔ရဲ႕ ျမန္မာ လူငယ္ေလးမ်ား ဟာ တစ္ဖက္သတ္ နားေထာင္ေနရတဲ့ ဘ၀မွာ ရွိေနေသးသလား။ အမွန္ပဲ သူတို႔ကို နားေထာင္ ေပးမယ့္ လူရယ္လို႔ တစ္ေယာက္မွ မရွိခဲ့ၾကေလ သလား။

သူတို႔ရဲ႕ခံစားခ်က္ေတြ၊ အိပ္မက္ေတြ၊ လက္ရွိ စြမ္းေဆာင္ခ်က္ေတြ၊ အနာဂတ္ေမွ်ာ္လင့္ ခ်က္ေတြ၊ အဲဒါေတြကို ဘယ္သူကမွ မၾကားခ်င္ၾက ဘူးတဲ့လား။ ဘယ္ေလာက္ငယ္ငယ္ သူတို႔မွာလည္း ေျပာခ်င္တာေတြနဲ႕ ေျပာျပစရာေတြ ရွိေနတတ္တာပဲ မဟုတ္လား။ ဒါဆိုရင္ သူတို႔ကို ငယ္လို႔ဆိုၿပီး နားေထာင္မေပးၾကတာ မ်ားလား။ ႀကီးသူ ေျပာစကားကိုသာ ငယ္သူက နားေထာင္ၿပီး ငယ္သူ႔စကား ကိုေတာ့ ဘယ္သူ ကမွ နားေထာင္ဖို႔ ဆႏ္ၵနဲ႕ အစီအစဥ္ မရွိၾကေတာ့ ဘူးလား။ ေတြးရင္းက ၾကက္သီးေမြးညင္း ထလာေလာက္ေအာင္ ထိတ္လန္႔အံ့ံၾသ ေၾကာက္ရြံ႔ တုန္လႈပ္လာမိပါတယ္။

ငယ္ရြယ္စဥ္ ဘ၀မွာ ထိေတြ႔ရတဲ့ ပတ္၀န္း က်င္ရယ္လို႔ မ်ားမ်ားစားစား မရွိပါဘူး။ အထိ အေတြ႕ အမ်ားဆံုး ပတ္၀န္းက်င္က မိသားစုေပါ့။ အဘိုးအဘြား ပါခ်င္ပါမယ္၊ မပါရင္ မိဘနဲ႔ ေမာင္ႏွမ။ ကေလးတစ္ေယာက္ အဖို႔ အဲဒီ ပတ္၀န္းက်င္မွာ နားေထာင္ေပးမယ့္သူ ရွိခဲ့ပါသလား။

ကိုယ့္ဘ၀ အေတြ႔အၾကံဳ မွာေတာ့ ကိုယ့္အဘိုး အဘြားနဲ႔ ကိုယ့္အေဖ၊ အေမက ကိုယ့္စကားေတြ၊ ကိုယ့္အိပ္မက္ေတြကို အေတာ္ႀကီး နားေထာင္ေပး ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္သိေနရတာေတြ အရ မိသားစု ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ သားသမီး အားလံုးဟာ နားေထာင္သမား သက္သက္ေတြပါ။ သူတို႔ ကို နားေထာင္မယ့္ သူကေတာ့ သူတို႔ မိသားစုထဲမွာ မရွိပါဘူး။

အဘိုးအဘြားကလည္း အဘိုး အဘြားမို႔၊ မိဘကလည္း မိဘမို႔၊ ဘႀကီးဦးေလး ႀကီးေတာ္မိႀကီး ေတြကလည္း သူတို႔က လူႀကီးမို႔၊ အစ္ကို အစ္မႀကီးမ်ားကလည္း သူတို႔က ပိုႀကီး သမို႔ဆိုကာ အငယ္အေထြး ထိုကေလးေတြကို နားေထာင္တတ္ေအာင္သာ သင္ၾကား ေပးခဲ့ၾက ပါတယ္။ သူတို႔က တစ္လွည့္ ျပန္နားေထာင္ၾက မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးမ်ဳိး မရွိခဲ့ပါဘူး။ လူသား သဘာ၀ အရ ႀကီးႀကီးငယ္ငယ္ ေျပာခ်င္တာေတြ၊ ေျပာျပစရာေတြနဲ႔ သူတစ္ပါးကို နားေထာင္ေစ ခ်င္တာေတြက ရွိေနတတ္ၿမဲပါ။

ဒါေပမဲ့ သူတို႔က သာ သူမ်ားတကာရဲ႕ အေျပာေတြ၊ အဆိုအဆဲ၊ အမာန္အမဲေတြကို နားေထာင္ေပးၾကရၿပီး သူတို႔ရဲ႕ အေျပာ၊ အေမး၊ အေတြး၊ အေျဖေတြကိုေတာ့ ဘယ္လူႀကီးကမွ နားစိုက္ေထာင္ေပးေဖာ္ မရ တတ္ၾကတာ မ်ားပါတယ္။ “ဟာ ကေလးက ကေလးလို မေနဘူး။ ဘာေတြ စကားေၾကာရွည္ ေနတယ္ မသိပါဘူး။ ေတာ္ေတာ့ ငါေျပာတာပဲ နားေထာင္။ ႏႈတ္လွန္ထိုးၿပီး ေစာဒက လာတက္ မေနနဲ႔”လို႔သာ အေျပာ ခံၾကရတတ္ပါတယ္။

ငယ္ရြယ္စဥ္ဘ၀မွာ မသိ နားမလည္ၾကတာမို႔ စိတ္ကူးတည့္ရာ ဇာတ္လမ္းေတြကို ေျပာလိုေျပာ၊ စူးစမ္းစိတ္ရွိတာမို႔ အေမးေတြ တရစပ္ ေမးလိုေမးနဲ႔ ရွိလာျပန္ရင္လည္း ကိုယ့္ရင္ႏွစ္သည္း ခ်ာရယ္လို႔ တုန္ေနေအာင္ ခ်စ္ၾကပါတယ္ဆိုတဲ့ မိဘ ဘိုးဘြား လူႀကီးမ်ားကပဲ ကေလးက ကေလးကလားေတြ လာေျပာေနပါ သေကာရယ္ လို႔ ဗီတိုသံုးၿပီး ဆက္မေျပာရေအာင္ ႀကိဳးစား တတ္ၾကတာ မ်ားပါသတဲ့။ ဒီလိုနဲ႔ ကေလးေတြရဲ႕ အငုပ္စိတ္မွာ သူတို႔ကို နားေထာင္ေပးမယ့္သူ မရွိပါလား ဆိုတဲ့စိတ္ေတြ ကိန္းေအာင္းလာ တတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ကိန္းေအာင္း လာတာနဲ႔ အမွ် ကိုယ့္စိတ္ထဲ ေပၚလာတဲ့ ေျပာခ်င္တာ မွန္သမွ်ကို ဇြတ္မွိတ္ မ်ဳိခ်ဖို႔ ႀကိဳးပမ္း ရေတာ့တာပါ။ ဒီအေတြ႔အၾကံဳက ေနျမင့္ေလ အ႐ူးရင့္ေလ ဆိုသလို အခ်ိန္ၾကာေလ မ်ားလာေလေပါ့။

ဒီလိုနဲ႕ လူငယ္ေလးေတြဟာ လူႀကီးေတြေျပာတဲ့ သူတို႔ စိတ္မ၀င္စားတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို လူက ပကတိၿငိမ္သက္စြာ ျဖစ္ေပမယ့္ စိတ္က အေ၀းေရာက္စြာ နားေထာင္ေပးလိုက္ၾကတာမ်ဳိး၊ ကိုယ့္ဘက္က ျပန္ေျပာျပခ်င္တာ ေလးေတြ ရွိလာရင္လည္း လူက ပကတိ ၿငိမ္သက္စြာနဲ႔ စိတ္က ေပါက္ကြဲစြာ မ်ဳိခ် လိုက္ၾကတာမ်ဳိး ေလ့က်င့္လာ ၾကပါတယ္။

အဲဒီေနာက္ေတာ့ ကေလးေတြရဲ႕အုပ္ထိန္းသူ မ်ားကပဲ ကေလးေတြ လိမၼာယဥ္ေက်းေအာင္ ဆိုကာ ဘာသာေရး ေက်ာင္းေတြဆီ ပို႔လာၾကပါ တယ္။ မၾကာခင္ စာသင္ေက်ာင္းေတြ ဆီလည္း ပို႔ရမယ့္ အရြယ္ျဖစ္ေနၿပီမို႔ စားေသာက္ ေနထိုင္ အခ်ဳိးေျပေျပ ျဖစ္ေအာင္ ဆိုပါေတာ့။ ကေလးတစ္ ေယာက္ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းသြားရတာ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းသလို ေၾကာက္စရာလည္း ေကာင္းပါ တယ္။ အိမ္ထက္ က်ယ္၀န္းတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေဆာ့ကစားလို႔ရသလို စားစရာလည္းေပါတာ ေၾကာင့္ ေပ်ာ္စရာပါ။ ဒါေပမဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕အမာန္အမဲ၊ အဆူအဆဲနဲ႔ ရံဖန္ရံခါ အ႐ိုက္အႏွက္ ေၾကာင့္ ေၾကာက္ရတာ ကလည္း အတိုင္းထက္ အလြန္ပါပဲ။ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းသားမွန္ရင္ အပိုးက်ဳိးတယ္လို႔ ဆိုစမွတ္ ျပဳေလာက္ေအာင္ကို အေၾကာက္တရား လက္ကိုင္ထားၿပီး နာခံရတတ္၊ နားေထာင္ ရတတ္ပါတယ္။

ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းမွာ လူႀကီးေတြရဲ႕ သိသမွ်၊ ခံစားသမွ် ေလွ်ာက္တင္ စကားတခ်ဳိ႕ကိုေတာင္ မိေက်ာင္း မင္း ေရခင္းျပ၊ ဘုန္းႀကီး စာခ်လို႔ သေဘာထား ကာ နားေထာင္ ေပးေလ့မွ မရွိေလေတာ့ ကေလး ေတြရဲ႕စကားကို နားေထာင္ေပးဖို႔ ဆိုတာ အေတာ္ ႀကီး မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ကေလးေတြက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း သြားတာဟာ နာခံတတ္ေအာင္နဲ႔ နားေထာင္ တတ္ေအာင္ သြားရတာမ်ဳိးပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ သူတို႔ ရင္ထဲက ေျပာခ်င္တာေတြကို ေျပာခြင့္ရမယ့္ ေနရာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူးလို႔ ကေလးေတြလည္း သေဘာ ေပါက္တတ္လာပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ မိဘလက္ေအာက္က လြတ္ေျမာက္တဲ့၊ အရြယ္ ေရာက္လာတဲ့ အခိုက္အတန္႔ မ်ဳိးမွာ သူတို႔ သေဘာနဲ႔ သူတို႔ သြားခ်င္ရာကို သြား ႏိုင္ၾကၿပီဆိုရင္ သူတို႔ဟာ သူတို႔က နာခံရမယ့္ ေနရာ၊ သူတို႔က နားေထာင္ရမယ့္ေနရာကို မေရြး ခ်ယ္ၾကေတာ့ပါဘူး။

ၿမိဳ႕ေတြမွာေတာ့ အရြယ္ေရာက္ရင္ စာသင္ေက်ာင္းက သီးျခားေပါ့။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းနဲ႕ မတူတဲ့ေနရာလို႔ ဆိုႏိုင္တာက အျပင္အဆင္၊ အခင္းအက်င္း ေလာက္ပါ။ ဖြဲ႔စည္းပံုကေတာ့ တယ္မကြာ လွပါ ဘူး။ ဆရာေတာ္ႀကီးဆို ဖိမ့္ဖိမ့္တုန္ ေၾကာက္ၾကရသလို ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ဆိုလည္း ဒီလိုပါပဲ။ ဦးပၪၥင္းေလး ေတြနဲ႔ေတာ့ အတန္အသင့္ အဆင္ေျပသား ဆိုသလို ဆရာ၊ ဆရာမ ေပါက္စေတြနဲ႕ေတာ့ အဆင္ေျပ ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ စာသင္ေက်ာင္း ေရာက္ေတာ့လည္း ကေလးေတြရဲ႕ စကားကို နားေထာင္ေပး မယ့္သူက မရွိျပန္ပါဘူး။

သူတို႔ နားေထာင္ရမွာ ကေတာ့ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးက စၿပီး ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမ အားလံုးပါပဲ။ ပရိတ္ႀကီး ဆယ့္တစ္သုတ္ကို နားလည္လည္ မလည္လည္ အာဂံု ေဆာင္ရသလို သင္ခန္းစာေတြကို ႏႈတ္ တက္ရေအာင္ က်က္ၾကရျပန္ပါတယ္။ မွတ္ၪဏ္ေကာင္းမွ လူေတာ္ျဖစ္ၿပီး စဥ္းစားဉာဏ္ ေကာင္းရင္ လူဆိုး၊ လူပုန္ကန္ ဆိုတာမ်ဳိး ဆက္ဆံ ခံရျပန္ပါတယ္။ သိခ်င္တာေတြကို လိပ္ပတ္လည္ေအာင္ သိရဖို႔၊ ေတြးမိတာေတြကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ထုတ္ေဖာ္ခြင့္ ရဖို႔၊ ဘ၀င္ မက်တာေတြနဲ႔ ကိုယ္သိထားသလို မသင္ၾကား ခံရတာေတြ အေၾကာင္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျဖစ္သြားေအာင္ အေက် အလည္ ေဆြးေႏြးခြင့္ ရဖို႔ ဆိုတာလည္း ဒီေနရာမွာ မျဖစ္ႏိုင္ျပန္ပါဘူး။

ဒီေတာ့ ကေလးေတြ အဖို႔ ကိုယ့္စကားကို နားေထာင္ေပးမယ့္ ေနရာကို အရြယ္ ေရာက္လာတဲ့ အထိ ရွာမေတြ႔ ျဖစ္ၾကရပါတယ္။ ကိုယ့္စကား နားေထာင္ေပးမယ့္ ေနရာ ရယ္လို႔ ရွာမရေလေတာ့ သူတို႔စကား နားေထာင္ေပးမယ့္သူကို ဦးစားေပးၿပီး ရွာပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတို႔စကားကို တစ္ဖက္သတ္ နားေထာင္ေပး မယ့္ သူမ်ဳိးကို ရွာတာ မဟုတ္ဘဲ သူတို႔နဲ႔ အျပန္အလွန္ ေျပာမယ့္၊ နားေထာင္မယ့္ သူမ်ဳိးကို သူတို႔ရွာတာပါ။ အိမ္မွာ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ၊ စာသင္ေက်ာင္းမွာ။ ဘယ္မွာမွ အဲဒီလို လူမ်ဳိးကို ရွာမရတဲ့ အခါ အဲဒီ ေနရာေတြဟာ သူတို႔ စိတ္ႀကိဳက္အျဖစ္ သေဘာ ထားစရာ ေနရာေတြ မဟုတ္ဘူးလို႔ သူတို႔က သတ္မွတ္ လိုက္တတ္ၾကပါတယ္။

သူတို႔ ရွာေနတဲ့ ေနရာကို သူတို႔ေတြ႕သြားတာကေတာ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ မွာပါ။ သူတို႔ ရွာေနတဲ့ သူတို႔စကားကို နားေထာင္ေပးၿပီး သူတို႔နဲ႕အျပန္အလွန္ နားေထာင္ေပးမယ့္သူဆိုတာလည္း သူတို႔ အခ်င္းခ်င္းပဲ ျဖစ္ေနတဲ့အျပင္ ေနရာ ကလည္း လမ္းေဘးက လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္မွာပါပဲ။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ သူတို႔ နားလည္တဲ့ ဘာသာေဗဒနဲ႔ သီဆိုထားတဲ့ သီခ်င္းကို နားေထာင္ႏိုင္မယ္။ အဲဒီသီခ်င္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သူတို႔ ခံစားခ်က္ေတြကို သူတို႔ ေျပာႏိုင္မယ္။ အဲဒီ သူတို႔အေျပာေတြကို သူတို႔အခ်င္းခ်င္းက ၀ိုင္းခံစား နားလည္ေပးၾကမယ္။

အဲဒီ သီခ်င္းကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး သူတို႔ရဲ႕ အနာဂတ္ အိပ္မက္ အေၾကာင္း သူတို႔ ရင္ဖြင့္ၾကမယ္၊ စိတ္ကူးၾကမယ္။ အိမ္၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၊ စာသင္ ေက်ာင္းေတြမွာ သူတို႔ အခုလို သြားေျပာရင္ နားေထာင္ မေပးတာေလာက္ဆို ေတာ္ဦးမယ္။ ေအာ္ေငါက္႐ႈတ္ခ် ခံရတဲ့ အထိလည္း ျဖစ္သြားႏိုင္ေသးတယ္။ ဒီေတာ့ သူတို႔ကို နားေထာင္ေပးမယ့္ လူငယ္ခ်င္း စုေ၀းရာ လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္မွာပဲ သူတို႔ ေပ်ာ္ပိုက္လာတယ္။ သူတို႔ အခ်င္းခ်င္းဆီက နားေထာင္ေပး တတ္မႈက လြဲရင္ အၾကံေကာင္း၊ ဉာဏ္ေကာင္းက မႂကြယ္၀ေလေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ စကား၀ိုင္းေတြဟာ အေျဖမရွိတဲ့ ဟစ္တိုင္ေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အိမ္၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းနဲ႔ စာသင္ေက်ာင္းေတြမွာ အေတြ႔အၾကံဳ ႂကြယ္၀တဲ့ အၾကံဉာဏ္ေကာင္းေတြ ရွိေပမယ့္ သူတို႔ကို နားေထာင္ မေပးတတ္ ေလေတာ့ သူတို႔က မေပ်ာ္ပိုက္ဘူး။ ဒီေတာ့ သူတို႔အဖို႔ အဲဒီ ေနရာေတြဟာ အေျဖ ရွိေပမယ့္ အေန မၿငိခ်င္တဲ့ ႏြယ္အိုင္ေတြ ျဖစ္လာတယ္။

အေျဖ လိုေနေပမယ့္ ႏြယ္အိုင္မွာ အပတ္ ခံထားရ၊ အဆြဲခံထား ရၿပီး မ႐ုန္းႏိုင္ မကန္ႏိုင္ နစ္ေနမွာကို မလိုခ်င္တဲ့ ကေလးေတြက အေျဖ မရခ်င္ေန အခုလို နစ္ေနရ တာေတြအေၾကာင္း ဗ်ဳိ႕ဟစ္ပစ္လိုက္ရရင္ သက္ သာမယ္လို႔ ေတြးလာၾကတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ ႏြယ္ေတြ ျဖစ္တဲ့ အိမ္၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းနဲ႔ စာသင္ေက်ာင္း ေတြက လူႀကီးေတြကလည္း အစစ္အမွန္ အေျဖစစ္ ျဖစ္တဲ့ သူတို႔ရဲ႕ ေစတနာေတြ၊ အၾကံဉာဏ္ေတြနဲ႔ ရစ္ပတ္ ကာကြယ္ေပးလိုရင္း ရည္ရြယ္ခ်က္ကို အေကာင္အထည္ မေဖာ္ႏိုင္၊ လူငယ္ေတြကလည္း အစစ္အမွန္ ေ၀ဒနာျဖစ္တဲ့ ႏြံမနစ္ခ်င္ လိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို မကုသႏိုင္ ျဖစ္ၾကရတာပါ။

လူငယ္ေတြရဲ႕ အသံကို နားေထာင္ေပးမယ့္ အိမ္၊ စာသင္ေက်ာင္းနဲ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ လုံးလုံး မရွိေတာ့ဘူးရယ္လို႔ မေျပာႏုိင္ေပမယ့္ အမ်ားစုႀကီး ျဖစ္တဲ့ အိမ္ေတြ၊ စာသင္ေက်ာင္း ေတြနဲ႔ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းေတြကေတာ့ လူငယ္ေတြ ရဲ႕အသံကို နားေထာင္ရမယ့္ အစား လူငယ္ေတြ ကိုသာ သူတုိ႔ရဲ႕အသံကို နားေထာင္ ခိုင္းေနတာ ေတြ႔ေနရပါတယ္။

အဲဒီလို လူငယ္ေတြက ဆက္လက္ႀကီး ျပင္းလာလို႔ လုပ္ငန္းခြင္ထဲ ေရာက္လာျပန္ရင္ လည္း အဲဒီလို သူတို႔ကို နားေထာင္ေပးမယ့္ အလုပ္ရွင္ လူႀကီးမင္းမ်ားကို မေတြ႔ခဲ့ရရင္ သူတို႔ အခ်င္းခ်င္း နားေထာင္ ေပးႏိုင္မယ့္ ဘီယာဆိုင္၊ ကာရာအိုေကဆိုင္ေတြဆီ ဆက္သြားၾကမွာပါ။ အဲဒီမွာ ဟစ္ခ်င္တာေတြ ဟစ္ၿပီးရင္ အေျဖ မထြက္ေပမယ့္ ဒီေန႔အဖို႔ ရင္ေပါ့တယ္ ဆိုၿပီး ေက်နပ္ကာ မနက္ျဖန္ကို ဆက္လက္ ရင္ဆိုင္ရင္း သူတို႔ရဲ႕အသံေတြကို နားေထာင္ေပးမယ့္သူနဲ႔ ေနရာကို ဆက္ၿပီးရွာဖို႔ အားမေမြးခ်င္ ၾကေတာ့ ပါဘူး။ ဒီေတာ့ တစ္ခါတေလမ်ား ေဘာလံုးပြဲ ၾကည့္ရင္း၊ ႐ုပ္သံလိုင္း တခ်ဳိ႕ၾကည့္ရင္း၊ ေလလႈိင္းက အသံေတြကို နားေထာင္ရင္း၊ စာေပ ေဟာေျပာပြဲက အသံေတြကို နားေထာင္ရင္း သူတို႔ ေျပာခ်င္ေနတဲ့ အသံမ်ားနဲ႔ တူတာေတြ ၾကံဳရတဲ့ အခါ လက္ခုပ္ လက္၀ါးတီး၊ လက္သီးလက္ ေမာင္းတန္းၿပီးေတာ့ကို အားေပး ပစ္လိုက္တာပါ။ ၀မ္းပန္းတသာ ျဖစ္လိုက္တာပါ။ ေက်နပ္အားရ ပစ္လိုက္တာပါ။ ကိုယ္တစ္သက္လံုးရွာေနတဲ့ ကိုယ့္အသံကို နားေထာင္မယ့္ ေနရာကို သြယ္၀ိုက္ေသာ နည္းနဲ႔ ေတြ႔လိုက္ရသလို ခံစားၿပီး တာ၀န္ ေက်သြားသလို ခံစားမိၾကတာပါ။ ဒါေပမဲ့ အခုလို တစ္စံု တစ္ေယာက္က ကိုယ့္အသံနဲ႔ တူစြာ ေျပာေပးတာကို နားေထာင္ရ႐ံုနဲ႔ ကိုယ့္အသံကို နားေထာင္ေပးမယ့္ ေနရာနဲ႔ လူေတြကို ေတြ႔ၿပီရယ္လို႔ မေျပာႏိုင္ေသးပါဘူး။ ကိုယ့္အသံကို နားေထာင္ေပးမယ့္ သူနဲ႔ ေနရာကို အသက္နဲ႔ အမွ် ရွာလာခဲ့တာ ေမာပန္း ေနၿပီမို႔ အခုအခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ ဘ၀ဟာ နားေထာင္သူ ဘ၀မွာပဲ ရွိေနေသးတာကိုေတာင္ သတိမရ အားၾကဘဲ ကိုယ္နဲ႔ အသံတူတဲ့ တစ္ေယာက္ေယာက္က ေျပာခြင့္ရလို႔ ေျပာတာကို နားေထာင္ခြင့္ ရတာကိုေတာင္ လာဘ္တစ္ပါးလို၊ တာ၀န္ တစ္ခုလို ေက်နပ္ေနၾကတာဟာ တကယ္ ေတြးၾကည့္ရင္ ဘယ္ေလာက္မ်ား ေၾကကြဲ ၀မ္းနည္းစရာပါလဲ။ နားေထာင္ခ်င္တာေတြ နားေထာင္ ရတာနဲ႔တင္ ကိုယ္တို႔ရဲ႕အနာဂတ္ အိပ္မက္ဟာ လွပလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ကိုယ္တို႔အားလံုးရဲ႕ လွပတဲ့ အနာဂတ္ အတြက္ တစ္ဖက္သတ္ နားေထာင္တတ္သူေတြ မလိုပါဘူး။ အျပန္အလွန္ နားေထာင္ေပးမယ့္ သူေတြသာ လိုပါတယ္။ အနာဂတ္ရဲ႕ အုတ္ျမစ္ ဟာ ပစၥဳပၸန္ပါ။ ဒီေန႔ လူငယ္ေတြဟာ အနာဂတ္ အတြက္ အုတ္ျမစ္ေတြပါ။ လူငယ္ေတြကို နားေထာင္ေပးၾကပါ။ လူငယ္ေတြရဲ႕အသံေတြကို နား ေထာင္ေပးၾကပါ။ အိမ္မွာလည္း နားေထာင္ ေပးၾကပါ။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းနဲ႕ စာသင္ေက်ာင္းေတြ မွာလည္း နားေထာင္ ေပးၾကပါ။ အဲဒီလို ေနရာေတြမွာမွ သူတို႔ရဲ႕အသံ၊ လူငယ္ေတြရဲ႕အသံကို နားေထာင္ မေပးၾကရင္ သူတို႔ဟာ သူတို႔ရဲ႕ အသံ ေတြကို လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၊ ဘီယာဆိုင္ ဟစ္တိုင္မ်ားမွာပဲ အရည္ေဖ်ာ္ အဆံုး သတ္ၾကေတာ့မွာပါ။

ကိုယ့္စကားကို သူတို႔ နားေထာင္တာကိုပဲ လိုခ်င္တတ္တဲ့ ႏြယ္အိုင္မွာ ဆြဲမႏွစ္ထားၾကပါနဲ႕။ သူတို႔ အေၾကာင္းကို သိဖို႔ သူတို႔ကို ေျပာခြင့္ေပးပါ။ သူတို႔ ေျပာတာကို နားေထာင္ေပးပါ။ သူတို႔ကို နားေထာင္ေပးမွ၊ သူတို႔ ျဖစ္ခ်င္တာကို အေသ အခ်ာသိမွ သူတို႔အတြက္ အမွား၊ အမွန္ကို နည္းလမ္း မွန္စြာနဲ႔ ကူၿပီးေထာက္ျပ ေပးႏိုင္မွာပါ။ ကိုယ္ ကိုယ္တိုင္လည္း သူမ်ားေျပာတာကို နားေထာင္ ခြင့္ရ႐ံုနဲ႔ ေက်နပ္မေနၾကပါနဲ႔။ သူတို႔က တစ္ဖန္ ကိုယ့္ကို နားေထာင္လာၾကေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါ။ အိမ္မွာ၊ ေက်ာင္းေတြမွာ၊ ႐ံုးမွာ၊ လမ္းေပၚမွာ၊ ေနရာတိုင္းမွာ ေက်းဇူးျပဳ၍ အျပန္အလွန္ နားေထာင္ ေပးၾကပါ။
မသီတာ၊စမ္းေခ်ာင္း၊
(Teen မဂၢဇင္း၊ ဧၿပီလ ၂၀၁၁)

No comments:

Post a Comment