Wednesday 16 November 2011

အလုိ မလုိက္ပါရေစနဲ႔ေတာ့

 



လူငယ္ေတြကို အလို လိုက္တယ္လို႔ အေျပာ ခံရေလာက္ေအာင္ ဖူးငံု စာမ်က္ႏွာေတြက တစ္ဆင့္ လူငယ္ေတြကို မႀကိမ္းမေမာင္း မဦးမေဆာင္နဲ႔ ေနခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာေပါ့။
လူငယ္ေတြ လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ခြင့္ ရၾကေစဖို႔၊ ေျပာခ်င္ရာ ေျပာခြင့္ ရၾကေစဖို႔ စိတ္ေစတနာရဲ႕ ေစ့ေဆာ္မႈေၾကာင့္ ကိုယ့္စကားကို သူတို႔ နားေထာင္ ေကာင္းေစလို႔ ေတာင္မွ မေအာက္ေမ့ ျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ သူတို႔စကားကို ကိုယ္အပါအ၀င္ တျခားလူငယ္၊ လူႀကီးေတြ နားေထာင္ခြင့္ ရဖို႔သာ အျမဲစိတ္ေစာ ေနခဲ့တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ လူငယ္ေတြ အတြက္ ဘယ္လို ေနထိုင္ပါလို႔ တိုက္႐ိုက္ မိန္႔ခြန္းမ်ဳိး တစ္ခါဖူးမွ မေႁခြျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ကံအားေလ်ာ္စြာ ဖူးငံု စာမ်က္ႏွာေပၚကို ေရာက္လာၾကတဲ့ လူငယ္ေတြကလည္း ကိုယ့္စိတ္ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ရမယ့္ အေၾကာင္းအရာေတြကို မေရး ခဲ့ၾကတာေၾကာင့္လည္း ကိုယ္ ယံုၾကည္တဲ့ အတိုင္း လမ္းဆက္ေလွ်ာက္ ျဖစ္တယ္ ဆိုပါေတာ့။ ဒါေပမဲ့ ၾကာေလ သတိထားမိေလ အေၾကာင္း တစ္ရပ္ကေတာ့ လူငယ္ေတြ စာမဖတ္ ၾကေတာ့ဘူး ဆိုတာပါ။

ေတာေရာၿမိဳ႕ပါ ပ်ံ႕ႏွံ႔ အားေကာင္းတဲ့ ခိုးကူး ႐ုပ္ရွင္ေခြ၊ ဇာတ္လမ္းတြဲေတြ ၀ယ္တဲ့ စရိတ္က စာအုပ္ ငွားခထက္ ေစ်းခ်ဳိေနသလို ေဘာလံုးပြဲနဲ႕ ဘီယာဆိုင္ေတြက ေတာႀကိဳ အံုၾကားထိပါ ကပ္ေရာဂါလို ကူးစက္ လႈိက္စားေနေလေတာ့ လူေတြက စာဖတ္ဖို႔ သတိေတာင္ မရၾကေတာ့ပါဘူးတဲ့။ ေန႔စဥ္ ဂဏန္း တြက္ေနၾကရတဲ့ အတြက္လည္း စာဖတ္ဖို႔ စိတ္ကူးေရာ အခ်ိန္ပါ မရၾက ေတာ့တာပါတဲ့။ ဒီေတာ့ လူငယ္ေတြကလည္း စာမဖတ္ၾကတာမွ အျပင္စာ မေျပာနဲ႔ ေက်ာင္းသင္ စာေတာင္ မဖတ္ခ်င္ၾကေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ ႏွစ္အတန္ၾကာ ျပင္ပ ခရီးေတြနဲ႔ ႐ႈပ္ေနတဲ့ အတြက္ ျမန္မာျပည္ တစ္နံတစ္လ်ားကို မ်က္ျခည္ ျပတ္ခဲ့ရာက စာေပ ေဟာေျပာပြဲေတြ ေက်းဇူးနဲ႔ ျပည္တြင္းက လူထုေတြနားကို ခ်ဥ္းကပ္ခြင့္ ရလာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ အခါမွာေတာ့ ခုနက ၾကားခဲ့တာေတြ အားလံုးဟာ တကယ့္ အမွန္တရားေတြပဲ ရယ္လို႔ ဂဃနဏ ပိုသေဘာ ေပါက္လာရပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ေခတ္စားေနတဲ့ စာသင္၀ိုင္း၊ ေဘာ္ဒါေဆာင္ ဆရာမ်ားရဲ႕ ရင္ဖြင့္သံကေန ဒီကေန႔ လူငယ္ေတြရဲ႕ အသံတခ်ဳိ႕ကို အထိတ္တလန္႔ ၾကားနာခြင့္ ရခဲ့ျပန္ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ အားနည္းတဲ့ ေဒသေတြမွာ ေနၾကရတာမို႔ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းကလည္း နည္းတာကို အေၾကာင္းျပၿပီး ဆယ္တန္း ေအာင္ရင္လည္း ဒီလို ကာယအားကိုး အလုပ္မ်ဳိးေတြပဲ လုပ္ခြင့္ရၿပီး အတန္းပညာ မရွိသူေတြ ရွာႏိုင္သေလာက္နဲ႔ မတိမ္းမယိမ္း ၀င္ေငြမ်ဳိးေလာက္ ရမွာပဲ ဆိုကာ စာသင္ ယူဖို႔ကိုေတာင္ စိတ္မ၀င္စားၾကပါဘူးတဲ့။ ဒီေတာ့ ကိုယ္အလို လိုက္ခ်င္ေနေသးတဲ့ လူငယ္ ေတြရဲ႕ဆႏၵက ေက်ာင္းစာကိုလည္း ဟုတ္တိပတ္တိ မသင္၊ အျပင္စာကိုလည္း နည္းနည္းမွ မဖတ္ခ်င္ဘဲ ပြေပါက္တိုးမယ့္ အလုပ္မ်ဳိးေတြကိုပဲ ကာယ အားကိုးနဲ႕ ရွာခ်င္ေနတာ ပါလားလို႔ ေတြးမိ လာတာပါ။ ကိုယ္ အလို လိုက္ေနမိတဲ့ လူငယ္ေတြထဲမွာ ဒီလူငယ္ေတြ မပါတာက ေသခ်ာေနပါတယ္။ သူတို႔က စာမွ မဖတ္ဘဲကိုး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလို လူငယ္ေတြက အမ်ားစု ျဖစ္ေနပါလားလို႔ အထိတ္တလန္႔ သိလိုက္ရျပန္တာပါ။

လူငယ္ဆိုတာ စူးစမ္းခ်င္တယ္၊ အကဲ စမ္းခ်င္တယ္လို႔ သိထားေပမယ့္ သူတို႔အကဲစမ္း ခ်င္တာက ဘ၀ တစ္ေလွ်ာက္လံုးအတြက္ မဟုတ္ဘဲ ေရတို တစ္ပြဲတိုး ကိစၥအတြက္ ကာယအားကိုး ၿပီး ပြေပါက္ တိုးေအာင္ ဆိုတာမ်ဳိးလို႔ သိလာရေတာ့ စိတ္မေကာင္းတာ အမွန္ပါ။ ေရႊက်င္မယ္၊ ေရနံခပ္မယ္၊ ေတာင္ေပၚတက္မယ္၊ ႏိုင္ငံျခား ထြက္မယ္ဆိုတဲ့ တစ္ပြဲတိုး ေျဖရွင္းနည္းေတြနဲ႕ ဘ၀ကို ျဖတ္သန္းဖို႔ ေတြးလာၾကတဲ့ အေၾကာင္းရင္း လက္သည္ဟာ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ ဘာသာေရး ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း ေနာက္ခံအားလံုး ျဖစ္ႏိုင္ေနတာပါ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလို ေျဖရွင္းနည္းကို စံတစ္ခုလို လက္ခံၿပီး ရည္ရြယ္ရာ ပန္းတိုင္ တစ္ခုလို သေဘာ ထားလာၾကတာကို သိလိုက္ရေတာ့ စိတ္ထဲ အေတာ္ေလးထိခိုက္ေၾက ကြဲရပါတယ္။ အနာဂတ္ကို ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ လူငယ္ေတြက ေရတို ႀကီးပြားရာ ႀကီးပြားေၾကာင္းကို ပိုစိတ္၀င္စားၾကၿပီး ေရရွည္အတြက္ အေျမာ္ အျမင္မဲ့ ေနၾကတာေလာက္ ေၾကကြဲစရာ ဘယ္မွာ ရွိမွာပါလိမ့္။ ဒီလိုနဲ႔ ေၾကကြဲစရာ အေတြးစေတြ ဆက္လိုက္မိပါတယ္။

ေတာနဲ႔ၿမိဳ႕ ကြာျခားခ်က္ေတြ ရွိေနတယ္ ဆိုေပမယ့္ လူငယ္ အမ်ားစု အတြက္ ျခံဳၿပီးေတြး ၾကည့္ရေအာင္ပါ။ အေျခခံပညာ မူလတန္းနဲ႕ အလယ္တန္း အထိ ပညာသင္ခြင့္ ရတဲ့ လူငယ္ေလး ေတြမွာ ၾကက္တူေရြး စာအံ အတတ္ပညာကေတာ့ ရၿပီးသားပါ။ ဒါ့အျပင္ အတန္းေဖာ္မ်ားနဲ႔ ညိႇႏႈိင္း တိုင္ပင္ ဆံုးျဖတ္တတ္တဲ့ အေလ့အထ၊ လူအမ်ဳိးမ်ိဳး စိတ္အေထြေထြကို အဆင္ေျပေအာင္ ေပါင္း သင္းဆက္ဆံရတဲ့ အေလ့အက်င့္နဲ႔ တကြ အခ်ိန္ကို အသံုးခ်တတ္တဲ့ အက်င့္မ်ဳိးလည္း ေကာင္းၿပီး သား ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ တစ္နည္း ျပည္သူ႔ နီတိကို အတန္အသင့္ သိတယ္ ဆိုပါေတာ့။

ဒါေပမဲ့ ေတြးေခၚဆင္ျခင္ႏိုင္အားကေတာ့ ေကာင္းလွ ေခ်ရဲ႕ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အတန္းပညာ နတ္ၳိျဖစ္တဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္ အေနအထားကို ေတြးၾကည့္ပါဦး။ အသက္က ဆယ္ေက်ာ္သက္ ဦးပိုင္း ေရာက္လာေပမယ့္ သူ႔ဘ၀ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ကာယ အားကိုးၿပီးပဲ နိစၥဓူ၀ အခက္အခဲေတြကို ေျဖရွင္းခဲ့ေလေတာ့ သူ႔မွာ ၾကက္တူေရြးလို လည္း စာမအံတတ္၊ ျပည္သူ႔နီတိ ဆိုတာလည္း သေဘာ မေပါက္တဲ့အျပင္ ေတြးေခၚ ဆင္ျခင္ႏိုင္ အားကလည္း နတ္ၳိ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ တစ္နည္း ေျပာရရင္ စကားပံု တစ္ခုထဲကလိုေပါ့။ “အေဖ့ နဖူးျခင္နားလို႔ ပုဆိန္နဲ႔ ထခုတ္တယ္”ဆိုတာမ်ဳိးဟာ ပညာ အေျခခံ ႏုန္႔နဲ႔လို႔ ေတြးေခၚဆင္ျခင္ ႏိုင္စြမ္း အားနည္းရာက ျဖစ္ရတာမ်ဳိးပါ။ ဒီလိုျဖစ္ ရပ္မ်ဳိးမွာ စိတ္ေစတနာ ေကာင္းဆိုတာထက္ ဆင္ျခင္တံု တရားက ဘယ္ေလာက္ အေရးပါတယ္ ဆိုတာ သိႏိုင္ပါတယ္။

အဲဒီ ဆင္ျခင္တံုတရား ဆိုတာ လက္တေလာ ဘ၀ အခက္အခဲကို ေျဖရွင္း ေပးႏိုင္တဲ့ ေငြရွာတတ္တဲ့ အစြမ္း ရွိ႐ံုေလာက္နဲ႔ ရွိေကာင္းတာမ်ဳိးမွ မဟုတ္ဘဲေလ။  ဒီေတာ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္ဦးပိုင္း လူငယ္ ေလးႏွစ္ေယာက္မွာ တစ္ေယာက္က အတန္းပညာ အလယ္တန္း ျဖစ္ၿပီး ေနာက္တစ္ေယာက္က အတန္းပညာ မဲ့ေနတယ္ ဆိုပါေတာ့။ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္မွာ လတ္တေလာအားျဖင့္ ကိုယ့္ေျခ ေထာက္ေပၚ ကိုယ္ရပ္တည္ႏိုင္မႈခ်င္း ကြာျခား ေကာင္း ကြာျခား ေနမွာပါ။ ကာယ အားကိုးတဲ့ အလုပ္ တစ္ခုခုကို လုပ္ရင္း မိသားစု ၀န္ကိုပါ မွ်ထမ္း ေပးႏိုင္ေနတဲ့ အတန္းပညာမဲ့ လူငယ္ဟာ လတ္တေလာ အားျဖင့္ ကိုယ့္အားကိုယ္ ကိုးေနႏိုင္ သူအျဖစ္ ဂုဏ္ယူ၀င့္ႂကြား ႏိုင္ေကာင္း ေနႏိုင္ပါမယ္။

မိဘ အေထာက္အပံ့နဲ႕ ေက်ာင္းတက္ ေနရတဲ့ လူငယ္အဖို႔ ကိုယ့္ေျခကိုယ့္လက္နဲ႕ ဘာကိုမွ မစြမ္းႏိုင္ေသးသလိုလည္း ယူဆ ႏိုင္ပါမယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ဆယ္ႏွစ္ၾကာတဲ့ အခ်ိန္ တစ္ခုကို ေတြးၾကည့္ ေစခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီ အခါမွာ အတန္း ပညာ သင္ယူခဲ့တဲ့ လူငယ္ဟာ တကၠသိုလ္ ပညာ ၿပီးဆံုးၿပီး အဆင္ေျပရာ အလုပ္ တစ္ခုကို လုပ္ ေကာင္းလုပ္ေနၿပီ ျဖစ္ပါမယ္။ အနည္းဆံုးေတာ့ ပညာ အေျခခံတဲ့ ဆင္ျခင္တံု တရားကို အတန္ အသင့္လက္၀ယ္ထားႏိုင္ေနၿပီမို႔ ဘ၀မွာ ေအာင္ ျမင္မႈ မရႏိုင္ေသးတဲ့တိုင္ ဆည္းပူးခဲ့ ဖူးသမွ်၊ ဖတ္႐ႈခဲ့ဖူးသမွ် အဆံုးအမေတြထဲက သင့္ေတာ္ရာ အဆံုးအမကို ေယာနိေသာမနသိကာ ရထားကာ လိုက္နာႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစား ႏိုင္ေလာက္တဲ့ ဗဟုသုတ အေျခခံ ရွိသူ ျဖစ္ေနပါၿပီ။

အဲဒီအတြက္ သူဟာ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုး ဘ၀မွာ ရပ္တည္ သြားႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားႏိုင္ေလာက္တဲ့ အေျခခံ အရည္အခ်င္းေရာ ကိုယ္ခံအားပါ ရွိေနၿပီလို႔ ဆိုရမွာပါ။ အတန္းပညာ မရွိသူအေနနဲ႔ ကေတာ့ ဆင္ျခင္တံုတရား မမဲ့တဲ့တိုင္ ဗဟုသုတ အေျခခံ အသိပညာမ်ဳိး အားနည္းတဲ့ အတြက္ ကိုယ့္စိတ္ခံစားခ်က္ကို ေရွ႕တန္းတင္ၿပီး ဘ၀ကို ၾကည့္ျမင္ကာ ႀကီးျပင္း လာရမွာပါ။ ဘ၀မွာ ေအာင္ျမင္မႈေတြ ေ၀ဆာ ေနႏိုင္ေလာက္ေအာင္လည္း ႀကီးပြား သြားဖို႔ဆိုတာ အာမခံခ်က္ မရွိပါဘူး။ ဒီၾကားထဲ တစ္သက္လံုးက ခိုင္းေကာင္းေကာင္းနဲ႕ ခိုင္းစားလာတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ ကာယအားကလည္း ငယ္ကေလာက္ စြမ္းႏိုင္ေကာင္းမွ စြမ္းႏိုင္ပါေတာ့မယ္။ သမင္ေမြးရင္း က်ားစားရင္းလို ျဖစ္ေနတဲ့ သူ ရွာေဖြ ထားသမွ်ကလည္း လစဥ္ အသံုးစရိတ္နဲ႔ ေလာက္ငေပမယ့္ ကိုယ္ပိုင္ လုပ္ငန္းရွင္ႀကီး တစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖို႔ ဆိုတာက အဲဒီဆယ္ႏွစ္ေလာက္နဲ႔ ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္ဦးမွာပါ။ ေလာက အျမင္အေနနဲ႔လည္း စိတ္ခံစားမႈကို ဦးစားေပးတဲ့ ေလာက အျမင္မ်ဳိး ပိုျဖစ္ႏိုင္တာမို႔ ဘ၀ရဲ႔ ျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းရာမွာလည္း စိတ္ခံစားခ်က္ရဲ႕ ေစရာ အတိုင္းပဲ ေျဖရွင္းတတ္မွာပါ။ ဒီေတာ့ ယုန္နဲ႔လိပ္ အေျပးၿပိဳင္တဲ့ ပံုျပင္လို အေျဖ အမ်ဳိးမ်ဳိး ျဖစ္ႏိုင္တယ္ပဲ ထားဦး၊ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္မွာ ျပည္သူ႔ နီတိကို စနစ္တက် ပိုသိထားသလို ေလာကဓာတ္ ပညာကိုလည္း ပိုတတ္ထားတဲ့ အတန္းပညာ တတ္လူငယ္ကပဲ လူေတာ ပိုတိုးမွာကေတာ့ မလြဲႏိုင္တဲ့ အေျဖတစ္ခု ျဖစ္ေနဦးမွာပါ။

ဒီေနရာမွာ ဒီ့ထက္ပိုၿပီး ေတြးၾကည့္ပါဦးမယ္။ အတန္းပညာ တတ္တဲ့ လူငယ္မွာလည္း ၀တ္ေက်တမ္းေက် ပညာ ဆည္းပူးခဲ့သူေတြ အေနနဲ႔ အျမင့္မားဆံုး ေမွ်ာ္မွန္း ႏိုင္တာကေတာ့ လစာႏႈန္းထား ျမင့္မားတဲ့ ၀န္ထမ္း တစ္ေယာက္ ဘ၀ေပါ့။ ေငြေၾကးေနာက္ခံ အေနအထားခ်င္း တူညီတဲ့ အတန္းပညာတတ္ လူငယ္ႏွစ္ေယာက္ကို ေတြးၾကည့္ရေအာင္ပါ။ တစ္ေယာက္က ပညာသင္စဥ္ ကာလမွာ ေတာ္ရိေလ်ာ္ရိ ဆည္းပူးခဲ့ၿပီး ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ စိတ္ပါ၀င္စားစြာ အားထုတ္ခဲ့တယ္ ဆိုပါေတာ့။ ပညာကို ထူးခၽြန္ေအာင္ေရာ တတ္ကၽြမ္းေအာင္ပါ ဆည္းပူးခဲ့သူဟာ လက္ေတြ႔ဘ၀ လုပ္ငန္းခြင္ထဲ ေရာက္တဲ့အခါ မွာလည္း သူမ်ားထက္ ပိုသာေနတဲ့ အရည္အေသြးေၾကာင့္ ေနရာေပး ခံရမွာ မလြဲပါဘူး။ သူတစ္ပါး လက္ေအာက္ခံ ၀န္ထမ္း ဘ၀မွာ က်င္လည္ရတယ္ ဆိုဦးေတာ့ ပညာကို ေအာက္ေျခသိမ္း ေလ့လာ ဆည္းပူးခဲ့သူ တစ္ဦးအတြက္ ပညာရဲရင့္ ပြဲလယ္တင့္ဆိုသလို ခန္႔အပ္ခံ ရာထူး ဆိုတာထက္ အရည္အေသြး အရ ေနရာ ရလာတာမ်ဳိးကလည္း ျဖစ္ဖို႔ မ်ားလွတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေပါ့။  သူသူငါငါလို အရည္အခ်င္းမ်ဳိး ဆိုရင္ေတာ့လည္း သူသူငါငါလို ေနရာမ်ဳိးမွာပဲ တင္းတိမ္ ရမွာပါ။ အဲဒီလိုမွ မတင္းတိမ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ ပညာအေျခ မခံဘဲ အဂတိေသာ္ လည္းေကာင္း၊ အဓမၼေသာ္လည္းေကာင္း အေျခခံတဲ့ လုပ္ရပ္မ်ဳိးနဲ႔မွ ပြေပါက္ တိုးမယ့္ ေနရာမ်ဳိးကို ရႏိုင္မွာကိုး။

ဒီ့ထက္ ဆက္ေတြးရေအာင္ပါ။ လတ္တေလာ ၾကားသိေနရတာေတြက ျပင္ပ စာေပ ဗဟုသုတ မဆိုထားနဲ႔၊ ေက်ာင္းသင္ စာေပကိုေတာင္ အထင္မႀကီး မေလးစားႏိုင္ၾကဘဲ ဆည္းပူးရေကာင္းေစ၊ ေလ့လာရ ေကာင္းေစလို႔ မေအာက္ ေမ့ၾကတာပါ။ ဒီပညာေတြကို ဘယ္သူကမွ အေလးမထား၊ အထင္မႀကီးတဲ့ အတြက္ ဘယ္မွာမွ အသံုး မ၀င္ႏိုင္ဘူးရယ္လို႔ သေဘာထားၿပီး ဘယ္လိုနည္း မ်ဳိးနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ အတန္း တက္သြားရင္ၿပီးေရာ သေဘာ ထားလာၾကတာကိုလည္း ၾကားသိ ေနရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္ အထူးျပဳတဲ့ ဘာသာတြဲရဲ႕ စာလံုးေပါင္းကိုေတာင္ မွန္ေအာင္ မေပါင္းႏိုင္တဲ့ ဘြဲ႔ရ ပညာတတ္ ဆိုတာေတြ မ်ားလာတာ မ်ားလားလို႔ ပူပန္ ရျပန္တာေပါ့။

တကယ္ေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ပညာေရးစနစ္ရဲ႕ သားေကာင္လို႔ ခံယူထားလို႔သာ ဒီလို အျဖစ္ မ်ဳိးေတြ ေပၚေပါက္လာရတာပါ။ ကိုယ္ဟာ ပညာေရးစနစ္ရဲ႕သားေကာင္ မဟုတ္ဘူး။ ပညာ ေရးဆိုတာ ဘ၀အတြက္ မရွိမျဖစ္ အေရးပါလြန္း တဲ့လိုအပ္ခ်က္မို႔ ကိုယ့္ဘ၀အတြက္ အသံုးတည့္၊ အက်ဳိးရွိေစမယ့္ ပညာမ်ဳိးေတြကို ဆည္းပူးခြင့္ ရႏိုင္ေအာင္ ကိုယ္စြမ္းဉာဏ္စြမ္း ႏွလံုးစြမ္းရွိသမွ် အားထုတ္သြားမယ္လို႔သာ ဆံုးျဖတ္ထားႏိုင္ၾက ရင္ ဒီလို ႏို႔သက္ခံစို႔ ပညာေရးကို ေခ်ာ္လဲေရာထိုင္ ဆည္းပူး ပံုမ်ဳိးနဲ႔ ဆည္းပူးျဖစ္ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ဒီေနရာမွာ ကိုလိုနီ ေခတ္က လူငယ္ေတြရဲ႕ ပညာေရးအျမင္နဲ႔ စိတ္ဓာတ္ကို ျပန္ေျပာင္းေျပာ ျပခ်င္ပါတယ္။ ကိုလိုနီ အစိုးရဟာ ျမန္မာ လူထုကို ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ ထားခ်င္တဲ့အတြက္ ပညာေရးနဲ႕ အၫြန္႔တလူလူ ျဖစ္ၾကရမယ့္ ျမန္မာ လူငယ္ေတြ အတြက္ ပညာေရး စနစ္ကို အဆင့္ႏွိမ့္သင္ၾကား ေပးခဲ့တာပါ။ ဆည္းပူးအပ္တဲ့ ဘာသာရပ္ အျပည့္အစံုကို မသင္ၾကားေပးသလို တကၠသိုလ္ အဆင့္ကိုလည္း ႏွိမ့္ထားခဲ့ကာ သူတို႔သင္ေပးတဲ့ ပညာကို တတ္ေျမာက္လာသူေတြ အတြက္လည္း စာေရးစာခ်ီ အစရွိတဲ့ လက္ေအာက္ခံ ၀န္ထမ္း ဘ၀မွာပဲ လမ္းဆံုးေစမယ့္ ပညာမ်ဳိးကိုပဲ သင္ေပး ခဲ့တာပါ။

အဲဒီလို ပညာေရး စနစ္မ်ဳိးကို ၾကံဳေတြ႕ ရတဲ့ ကိုလိုနီေခတ္ ေက်ာင္းသား လူငယ္ေတြကေတာ့ ဒီလိုျဖစ္ရပ္မ်ဳိးကို “ငါတို႕အတြက္ အက်ဳိး မရွိမယ့္တူတူ ခိုးခ်ၿပီး ေျဖလိုက္႐ံုပဲ၊ အခ်ိန္တန္လို႔ အတန္းတက္ၿပီး ဘြဲ႔ရေတာ့လည္း ဘာမွ သံုးစား ရမွာမွ မဟုတ္တာ”လို႔ ေတြးၿပီး လက္ခံခဲ့တာမ်ဳိး မရွိခဲ့ပါဘူး။ သူတို႔ တတ္ခ်င္တဲ့ ပညာကို ဆည္းပူး ခြင့္ရဖို႔အတြက္ သူတို႔ကိုယ္တိုင္က အေရး ဆိုသင့္တယ္။ ႀကိဳးစားအားထုတ္သင့္တယ္၊ သူတို႔လို ခ်င္တဲ့ ပညာမ်ဳိး တတ္ခြင့္ရဖို႔အတြက္ ဘယ္ေလာက္ ခက္ခဲတဲ့ စာေမးပြဲမ်ဳိးပဲျဖစ္ျဖစ္ ႀကိဳးစား ၿပီး ေျဖယူမယ္။ ကူးမခ်၊ လာဘ္မထိုး၊ အဂတိ အမ်ဳိးမ်ဳိး မက်ဴးလြန္ဘဲ ရေအာင္ ေျဖယူမယ္လို႔ သႏ္ၷိ႒ာန္ ခ်ၿပီးသကာလ ကိုလိုနီ အစိုးရကို ပညာ ေရးစနစ္ေျပာင္းလဲေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကတာပါ။ ျမန္မာ လူငယ္ေတြရဲ႕ ပညာေရးနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ ဇြဲ၊ သတိ္ၱ အစဥ္အလာဟာ ပထမ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား သပိတ္နဲ႔ အတူ၊ အမ်ဳိးသားေန႔နဲ႔ အတူ ဒီကေန႔ထိ မွတ္ေက်ာက္တင္ခံခဲ့ရတာပါ။ ခုေခတ္ ျမန္မာလူငယ္ေတြက်မွ အျပင္စာေရာ၊ ေက်ာင္းစာကိုပါ ေလ့လာဖို႔ အားမထုတ္ေတာ့ဘဲ ကာယအားကိုးလို႔ျဖစ္ေစ၊ ပြေပါက္တိုးဖို႔ျဖစ္ေစ၊ ျပည္ပထြက္ၿပီး သူမ်ား လက္ေအာက္ခံ၀န္ထမ္း ေကာင္းလုပ္ဖို႔ျဖစ္ေစ အားထုတ္လာၾကတာက ေတာ့ အလြန္ကို ေၾကကြဲစရာအျဖစ္ပါ။

ပညာနဲ႔ အသက္ေမြးခြင့္ ဆိုတာကို တန္ဖိုး ထားရေကာင္း မွန္းေတာင္ မသိႏိုင္ၾကေတာ့ဘဲ ေငြရၿပီးေရာ ဘ၀ကိုပဲ မက္ေမာကာ စာဆိုရင္ ဘာစာမွ မဖတ္ခ်င္ၾကေတာ့ဘူး ဆိုတာေလာက္ ေၾကကြဲစရာ ေကာင္းတာကေကာ ရွိႏိုင္ ပါဦးမလား။ ပညာနဲ႔ ဆင္ျခင္တံု တရား မပါဘဲ စိတ္ခံစားမႈ အတိုင္း ဘ၀ကို ျဖတ္သန္းရင္း သူမ်ား လက္ေအာက္ခံ ၀န္ထမ္းေကာင္း၊ ကၽြန္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ရေရးကသာ ဒီကေန႔ေခတ္ လူငယ္ အမ်ားစုရဲ႕ ပန္းတိုင္ ျဖစ္ေနၿပီ ဆိုရင္လည္း ဒီ့ထက္ ေၾကကြဲစရာ ရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ေရွ႕မွာ ဆိုခဲ့ၿပီးတဲ့ အတိုင္း ေက်ာင္းသင္ခန္းစာ ပညာနဲ႔ အတူ ျပင္ပ စာေပဗဟုသုတ ရွိသူေတြ အေနနဲ႔ ဆင္ျခင္တံုတရား၊ ျပည္သူ႔ နီတိေတြကို ေပြ႔ပိုက္ၿပီး ကိုယ့္အားကိုယ္ ကိုးႏိုင္မွာကို သေဘာေပါက္ ၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။

ဘယ္ပညာ ဗဟုသုတမွ မရွိဘဲ ကာယအားကိုး၊ တစ္ပြဲတိုး စိတ္မ်ဳိးနဲ႔ ပြေပါက္တိုးေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း အဆင္မသင့္တဲ့ အခါ ျဖစ္လာတဲ့ စိတ္ခံစားခ်က္ေတြကို ဆင္ျခင္တံု တရား အားကိုးၿပီး မထိန္းသိမ္းႏိုင္ဘဲ ဘ၀မွာ က်႐ႈံးရသူေတြ မျဖစ္ၾကရေအာင္ ႀကိဳးစားၾကေစ ခ်င္ပါတယ္။ အစဥ္အလာ ႀကီးခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့လူငယ္ ေတြရဲ႔ ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သံႏ္ၷိ႒ာန္ကို မေမ့ မေလ်ာ့ၾကဘဲ ထိန္းသိမ္း ၾကေစခ်င္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ ေနာက္ဆံုး အေနနဲ႔ ဘယ္တုန္းကမွ တိုက္႐ိုက္စကား မေျပာျဖစ္ခဲ့တဲ့ လူငယ္ေတြကို စကားေလးတစ္ခြန္း ေျပာခြင့္ျပဳပါ။ အဲဒီစကား ကေတာ့ “လူငယ္ေတြ စာဖတ္ပါ။ ပညာကို အေျခခံတဲ့ ဘ၀ တည္ေဆာက္မႈအတြက္ စာဖတ္ ၾကပါ” ဆိုတာပါပဲ။
မသီတာ၊စမ္းေခ်ာင္း၊
(Teen မဂၢဇင္း၊ဇြန္လ ၂၀၁၁)

No comments:

Post a Comment