Sunday 16 October 2011

ခ်စ္စရာနဲ႔ နင့္စရာေလးေတြ


က၊ ကေလးငယ္ ခ်စ္စဖြယ္ ဆိုတာ  ဘယ္လို အေျခအေန မ်ဳိးမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မွန္ပါတယ္။
ဓာတ္ပံု အသံလို႔ အမည္ ေပးထားတဲ့ လူမႈ၀န္ထမ္း ေစတနာ အဖြ႔ဲေလး တစ္ဖြဲ႔က အာဖဂန္နစၥတန္မွာ ရွိတဲ့ အသက္ ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္ေအာက္ ကေလး ဆယ့္ေလးေယာက္ကို ဓာတ္ပံု ႐ိုက္တတ္ေအာင္ သင္ေပးၿပီး ကင္မရာပါ ေပးကာ တျခား ကေလးေတြရဲ႕ ပံုရိပ္ေတြကို မွတ္တမ္း တင္ေစပါတယ္။

ကေလးေတြရဲ႕ ခ်စ္စဖြယ္၊ သနားစဖြယ္ ဘ၀ ပံုရိပ္ေတြကို ကေလးေတြ ကိုယ္တိုင္ရဲ႕ အျမင္ မွတ္တမ္းက တစ္ဆင့္ က်န္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အသီးသီးက ေတြ႔ျမင္စာနာကာ ပံုရိပ္ရွင္ ကေလးေတြ အတြက္ အေျပာင္းအလဲေတြကို ကူညီေဆာင္ၾကဥ္း ေပးႏိုင္ေအာင္ ရည္ရြယ္တာပါ။ သူတို႔ရဲ႕ မွတ္တမ္း ပံုရိပ္ေတြကို ေတြ႔ရတာ ၾကည္ႏူး ၀မ္းနည္းစရာပါ။ အာဖဂန္ နစၥတန္က လူငါးေယာက္မွာ တစ္ေယာက္က အသက္ ၅ ႏွစ္ကေန ၁၂ ႏွစ္ၾကား ေက်ာင္းေန အရြယ္ကေလးေတြ ျဖစ္ပါသတဲ့။ အဲဒီေလာက္ မ်ားျပားတဲ့ ကေလးေတြက သူတို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးကို မွ်ထမ္းေနရ တာမို႔ ကေလးသူငယ္ ရပိုင္ခြင့္ေတြ ျဖစ္တဲ့ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရးေတြ အျပင္ ကေလး ျဖစ္ခြင့္ေတာင္မွ ပီပီျပင္ျပင္ မရၾကတာကို အဲဒီ ပံုရိပ္ေတြမွာ ေတြ႔ေန ရလို႔ပါ။

ၾကည့္ ၾကည့္ပါဦး။ သိုးေက်ာင္းသားေလးေတြ၊ နံျပားသည္ေလးေတြ၊ ဒိန္ခ်ဥ္သည္ေလးေတြ။ သူတို႔ထဲမွာ တခ်ဳိ႔က ေက်ာင္းတက္ေနရင္း အိမ့္တာ၀န္ ကူထမ္း ေနၾကတာပါ။ သူတို႔မွာ အိပ္မက္ အႀကီးႀကီးေတြ ရွိပါတယ္။ တခ်ဳိ႔ကေတာ့ မိဘေတြ မစံုမလင္၊ စုံလင္ရင္လည္း က်န္းမာေရး မေကာင္းၾကနဲ႔။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔က ေက်ာင္းစာမွာ ေတာ္ၾကပါတယ္။ အနာဂတ္ အိပ္မက္ေတြ လည္းရွိတယ္။

သူတို႔ တစ္ကိုယ္ေရ အတြက္တင္ မကဘဲ သူတို႔ရဲ႕ႏိုင္ငံ အတြက္ပါ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ရွိၾကပါတယ္။ ေပးတဲ့ အေျခအေနမွာ ေပ်ာ္ေအာင္ေနတယ္။ တတ္သင့္တယ္ ထင္တာကို တတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားတယ္။ ခ်စ္စဖြယ္ ကေလးငယ္ဆိုတာ သူတို႔ပဲ မဟုတ္လား။ ဒါေပမယ့္ နင့္စဖြယ္ ကေလးငယ္ ဆိုတာလည္း သူတို႔ပဲ ျဖစ္ေနျပန္တာပါ။

ဒီပံုရိပ္ေတြကို ၾကည့္ရင္း ကေလး ခ်စ္တတ္တဲ့ အတြက္ သြားေလရာမွာ အလ်ဥ္းသင့္ရင္ သင့္သလို ႐ိုက္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကေလးဓာတ္ပံုေလးေတြကို ျပန္သတိ ရလာမိပါတယ္။ လတ္တေလာေတာ့ ေအာက္တိုဘာတုန္းက သြားျဖစ္ခဲ့တဲ့ ပီကင္းနဲ႕ မၾကာေသးခင္က သြားခဲ့တဲ့ အိႏၵိယ၊ နီေပါတို႔မွာ ေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ ကေလးေတြရဲ႕ ပံုရိပ္ေတြကို ျပန္ေျပာင္း ခံစား ျဖစ္လိုက္ပါတယ္။
ပီကင္းမွာ ကေလးေတြကို ေတြ႔ခဲ့ရတယ္ ဆိုေပမယ့္ ကိုယ္သြားျဖစ္ခဲ့တဲ့ ေနရာေတြက ႏိုင္ငံျခားသားနဲ႔ ျပည္တြင္း ဧည့္သည္ေတြ အသြားမ်ား တဲ့ ဂရိတ္ေ၀ါလ္လို၊ တီယန္မင္ ရင္ျပင္လိုေနရာ မ်ဳိးေတြမို႔ မိစံုဖစံုနဲ႔ အေပ်ာ္ခရီးထြက္လာတဲ့ ပံုရိပ္ေတြခ်ည္းပါပဲ။ ႏိုင္ငံအလံကို ကိုင္ရင္း   ၾကည္ႏူးေနတဲ့ ကေလး၊ ဓာတ္ပံုအ႐ိုက္ခံဖို႔ ပဲေပး ေနတဲ့ကေလး၊ လည္ရတာမ်ားလို႔ ႏြမ္းသြားကာ အိပ္ေပ်ာ္သြားတဲ့ကေလး၊ အေဖ့ကုပ္ေပၚ ေရာက္ သြားတဲ့ကေလး။ အဲဒီလိုခ်စ္စဖြယ္ကေလးေတြ ရဲ႕ပံုရိပ္ေတြကိုပဲ ျမင္ခြင့္ၾကံဳခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပ မယ့္ ကိုယ္ဖတ္ထားဖူးတဲ့ ေရႊ႔ေျပာင္း အေျခခ် ကေလးေတြကို သတိမထားမိဘဲ ျဖတ္သန္းလာ ျဖစ္ခဲ့ေလသလားေတာ့လည္း မေျပာႏိုင္ပါဘူး။

ဒီလိုပါ။ တ႐ုတ္မွာ ႏိုင္ငံသား စိစစ္ေရး ကတ္ဆိုရင္ သူတို႔ ေမြးဖြားရာ ေဒသ၊ ေနရပ္လိပ္ စာပါၿပီး အဲဒီေနရာမွာ ဆက္မေနဘဲ တျခားျပည္နယ္ တစ္ခုခုကို ေျပာင္းသြားတဲ့ အခါ ေျပာင္းေရႊ႕ အေျခခ်သူေတြလို႔ သတ္မွတ္ တတ္ပါသတဲ့။ အခု ေနာက္ပိုင္း စီးပြားေရး အလြန္႔ကို တိုးတက္လာတဲ့ အခါ ေတာနဲ႔ၿမိဳ႕ ကြာဟခ်က္ေတြ ႀကီးလာသလို ျပည္နယ္တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုၾကားမွာလည္း စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ ကြာျခားလာပါတယ္။ ေတာနဲ႔ ၿမိဳ႕ရဲ႕၀င္ ေငြကြာဟခ်က္ဟာ ၁၄ ဆအထိ ရွိလာတာမို႔ တခ်ဳိ႕က ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ ေျပာင္းေရႊ႔ အေျခခ်သူ ဘ၀ကိုခံယူလိုက္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ေျပာင္းၾက သူေတြက သန္းတစ္ရာေလာက္ေတာင္ ရွိတာပါ။

စာသင္ေက်ာင္းေတြကလည္း အျမဲတမ္း ေနထိုင္သူ ႏိုင္ငံသားေတြကို အခမဲ့ ေပးေပမယ့္ ေျပာင္းေရႊ႔ ေနထိုင္သူ ႏိုင္ငံသားေတြကိုေတာ့ ေက်ာင္း လခယူၾကတာပါ။ ဒီလိုနဲ႔ တခ်ဳိ႕ေစတနာ့၀န္ထမ္း ေတြက ေျပာင္းေရႊ႕အေျခခ်သူေတြ အခမဲ့ တက္ႏိုင္မယ့္ စာသင္ေက်ာင္းေတြ တည္ေထာင္လာၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ေက်ာင္းေတြမွာ လက္ခံႏိုင္တဲ့ ေက်ာင္းသား အေရအတြက္ထက္ ေက်ာင္းတက္ ခ်င္တဲ့ အေရအတြက္က အျမဲ ပိုမ်ားေနတတ္ၿပီး ဆရာေတြကလည္း အရည္အခ်င္း သိပ္မျပည့္၀ ၾကပါဘူးတဲ့။ အဲဒီလို ေက်ာင္းမ်ဳိးမွာ တက္ေနတဲ့ ေတာသား ေက်ာင္းသားငယ္ေလးေတြ ကေတာ့ ပီကင္းသား ေက်ာင္းသား ကေလးေတြကို သူတို႔ ေလာက္ မသန္စြမ္းသူေတြ၊ အျမဲလိုလို မိဘ၊ ဘိုး ဘြားေတြနဲ႔ပဲ အတူ ေတြ႔ရတတ္တဲ့ ၀တုတ္ငပ်င္း ေတြလို႔ ေ၀ဖန္ၾကတယ္ ဆိုပဲ။ ကိုယ္က တ႐ုတ္လို မတတ္တာမို႔ ကေလးေတြကို ခ်စ္လို႔သာ ဓာတ္ပံု လိုက္႐ိုက္ျဖစ္ၿပီး ဘယ္သူက ပီကင္းသားစစ္စစ္ ျဖစ္ကာ ဘယ္သူက ေတာသားေလးေတြ ဆိုတာေတာ့ မေမးျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကေလးေတြ အားလံုးက ခ်စ္စရာပဲကိုး။

အိႏၵိယ၊ နီေပါ ခရီးကေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ ဖြား၊ ျဖစ္၊ ေဟာ၊ စံဆိုတဲ့ သံေ၀ဇနိယ ဌာနေတြကို ၾကည္ညိဳဖို႔ သြားခဲ့တာပါ။ ဒီေတာ့ ဆာအက္ဒြင္အာႏိုး ေရးၿပီး ဆရာ ေမာင္စံေဖာ္က“သာကီယဦးေသွ်ာင္”နာမည္နဲ႔ ဘာသာျပန္ခဲ့တဲ့ “The Light Of Asia” ကဗ်ာ ရွည္ႀကီးထဲက စာပိုဒ္တခ်ဳိ႕ကို သတိရခံစားၿပီး လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း သံုးေထာင္နီးပါးက တည္ရွိ ေနခဲ့လိမ့္မယ့္ အေနအထား ေတြကို စိတ္မ်က္စိမွာ ျမင္ေယာင္ကာ ၾကည္ညိဳသြားဖို႔ ျပင္ဆင္ ထားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စာေတြ႔နဲ႔ မ်က္ေတြ႔ၾကားမွာ ကိုယ့္စိတ္ေတြ ဗ်ာမ်ားခဲ့ရတဲ့ တရားခံေတြ ရွိလာခဲ့ပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ခ်စ္စဖြယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ေသးေပမယ့္ နင့္စဖြယ္လည္း ေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ က၊ ကေလးငယ္ေတြေၾကာင့္ပါပဲ။

နီေပါဘက္မွာ အခ်ိန္တိုတိုေလးပဲ ေနခဲ့ရတာမို႔ လယ္ကြင္းျပင္ထဲမွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေဆာ့ကစားေနၾကတဲ့၊ လမ္းေဘးဆိုင္ေလး တစ္ဆိုင္ရဲ႕ တီဗြီကို ရပ္ေငး ေနၾကတဲ့ ေက်ာင္းသား ကေလးေတြေလာက္ပဲ အေသအခ်ာ ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေခတ္သစ္ မွတ္တမ္းထဲက တစ္ႏွစ္ကို အေရ အတြက္ ၇၀၀၀ ေလာက္ ေရာင္းစား ခံေနရတယ္ ဆိုတဲ့ နီေပါ မိန္းကေလးငယ္ေတြနဲ႔ ကေလးေလးေတြ အေၾကာင္း မသိႏိုင္ခဲ့ဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အိႏ္ၵိယဘက္ မွာေတာ့ သြားေလရာရာမွာ မလြတ္တမ္း ေတြ႔ခဲ့ရတဲ့၊ အနည္းနည္း အဖံုဖံုနဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္ကာ ႐ူးပီး ေတာင္းတတ္တဲ့ ကေလးငယ္ေလးေတြ အေၾကာင္း အကဲ ခတ္မိရပါတယ္။ အမွန္အတိုင္း ၀န္ခံရရင္ တခ်ဳိ႔ ကေလးငယ္ေတြရဲ႕ ပံုရိပ္ကို မွတ္တမ္းတင္ဖို႔ ဆိုတာမွာ ကိုယ့္အသည္းက မမာႏိုင္ေလေတာ့ ေမ့ေဖ်ာက္ မရေအာင္ နင့္စဖြယ္ျဖစ္မယ့္ သည္ပံုရိပ္ေတြကို ခလုတ္ မႏွိပ္ျဖစ္ခဲ့တာက ခပ္မ်ားမ်ားပါပဲ။ ၾကည့္ဦးေလ။

“ဆူးကႏၲာႀကီး ျဖန္႔ကားလ်က္
သဲေတာင္ကုန္းငယ္မ်ား ေရာစြက္ကာ၊
ထိုေနရာ
ေရွးအခါက ဥ႐ုေ၀လယ ေခၚတြင္ၾက
ယင္းအစပ္က ေတာအုပ္ဆိုလွ်င္စိုစိုစိမ္းစိမ္း
လႈပ္ယိမ္းေနသည့္ အေမာက္မ်ား ပန္းပြားမ်ားႏွင့္
ေကာင္းကင္လဟာဖ်ားကို ဆီးတားကလိေန၏”

ဆိုတဲ့ ကဗ်ာစာသားကို ၾကားေယာင္ ခံစားရင္း ျမတ္ဗုဒၶ ပြင့္ေတာ္မူရာ ေဗာဓိပင္နဲ႔ ေရႊပလႅင္ရွိတဲ့ မဟာေဗာဓိ ေစတီ၀င္းကို ၀င္မယ့္အခိုက္ လူသား အညစ္အေၾကးနံ႔ေတြ ႀကိဳင္လႈိင္ေနတဲ့ အ၀င္၀ အဂၤေတခင္းေပၚက အ၀တ္စုတ္ အပိုင္းအစေပၚမွာ ၾကဲၾကဲေတာက္ ပူေနတဲ့ ေနမင္းကို မ်က္ႏွာျပဳကာ ေအာ္ဟစ္ ငိုယိုေနတဲ့ မ်က္မျမင္ ကေလးငယ္ တစ္ေယာက္ကို ေတြ႔လိုက္ရတာဟာ နင့္စရာပဲ မဟုတ္လား။ ဘယ္ဆီက ခြန္အားနဲ႔မ်ား သူ႔ျဖစ္အင္ကို မွတ္တမ္း တင္ရပါ့။ ဘယ္ဆီက ဥာဏ္အားနဲ႔မ်ားက၊ ကေလးငယ္ ခ်စ္စဖြယ္လို႔ သူ႔ပံုရိပ္ကို နာမည္ေပးရပါ့။ ဒီအခ်ိန္မွာ ကိုယ္ သတိရမိေနတာက ေခတ္သစ္ မွတ္တမ္း တခ်ိဳ႔ ထဲက ကိန္းဂဏန္း အခ်က္အလက္ေတြပါ။ ကမာၻ႔ စာမ တတ္သူဦးေရ ၈၇၅ သန္းထဲက သံုးပံု တစ္ပံုဟာ အိႏၵိယက ပါတဲ့။ ေနာက္တစ္ခါ အိႏၵိယမွာ ကေလးဦးေရ ၁၁၅ သန္းရွိၿပီး သူတို႔ အားလံုးရဲ႔ ထက္၀က္က စာမတတ္သူေတြပါတဲ့။ ဒီေတာ့ ေတာနဲ႔ၿမိဳ႔ တခ်ဳိ႔ ေနရာေတြမွာ ေက်ာင္းတက္ သြားေနၾကတဲ့ ကေလးေတြ၊ မုန္႔၀ယ္ စားေနၾကတဲ့ ေက်ာင္း၀တ္စံုနဲ႔ ကေလးေတြ အပါအ၀င္ ေျမတလင္းကို စာသင္ခံု အမွတ္နဲ႔ အက်အန ထိုင္ကာ စာသင္ေနၾကတဲ့ ကေလးေတြကို ျမင္ရတဲ့ အခါ ပီတိနဲ႔ နင့္ရျပန္တာပါ။ ဘယ္လိုပဲ နင့္နင့္၊ ကေလးေတြကေတာ့ ခ်စ္စဖြယ္ ျဖစ္ေနဆဲဆိုတာ မမွားႏိုင္တဲ့ အေျဖပါ။ သူတို႔ ပံုရိပ္ေတြကို ၾကည့္ပါဦးလား။

ဒီလိုနဲ႔ပဲ ေနာက္ထပ္ သံေ၀ဇနိယဌာနေတြနဲ႔ အ၀ိဇဟိတဌာနတခ်ဳိ႕ဆီ ခရီး ဆက္ရာမွာ ေနာက္ထပ္ ပံုရိပ္မ်ားစြာကို ေတြ႔ရျပန္ပါတယ္။ “သာကီယဦး ေသွ်ာင္”ထဲမွာ ဖြဲ႔ထားတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ဒီကေန႔မွာ ေတြ႔ေနရေသးတာ ကလည္း ခ်စ္စရာနဲ႔ နင့္စရာပဲ မဟုတ္လား။ “ေအာက္ေျခခ်ဳံၾကား ၾကာညိဳ ၾကာျဖဴေျပာက္ အမြမ္းမ်ားႏွင့္၊ လိပ္ငါးတို႔ အေျခစိုက္ရာ ေရၿငိမ္ ျမစ္ ခိုးစီးကာ၊ အနီးမွာ ျမက္မိုးအိမ္ရာမ်ား ေမြး၍၊ ထန္းပင္အုပ္ၾကား ေကြးေနသည့္ ေသနာနီရြာ၊ ရြာသားမ်ားမူ ေအးေအးလူလူ သိုးႏြားေမြးသူမ်ား”တဲ့။ ဒါေပ မယ့္ ၾကာနဲ႔ လိပ္ငါးေတြကို သတိ မထားမိခဲ့တာ ကလည္း နင့္စရာပါ။ ေဒသခံရြာသားနဲ႔ ကေလး မ်ားကေတာ့ သိုး၊ ႏြားေတြ ေမြးၾကဆဲ။ သိုးႏြား ေမြးတဲ့ရြာက ကေလးငယ္ ေမာင္ႏွမႏွစ္ေယာက္ ကို ၾကည့္ပါဦး။ အစ္ကိုရဲ႕လက္ထဲမွာ သစ္ကိုင္းဖြာဖြာေလး တစ္ခုနဲ႔ မနက္ေစာ ေစာေနေရာင္ေအာက္မွာ ညီမေလးကို လက္တြဲလို႔ တိရစၧာန္ အညစ္အေၾကး ေတြၾကားက ေျမလြတ္နားကို ေလွ်ာက္လာေနၾကတာ။ ဒီသစ္ကိုင္း ဖြာဖြာေလးက ျမရာကိုင္းလို႔ ထင္ရတာပ။ မၾကာေသးခင္ကမွ လူႀကီး တစ္ေယာက္က ဒီလိုအကိုင္းမ်ဳိးကို နာနာ၀ါးလိုက္ ေထြးထုတ္လိုက္နဲ႔ ျမင္ခဲ့ရတာမို႔ အဘိုး အဘြားေတြ ေျပာျပဖူးတဲ့ ျမရာကိုင္းကို သြားပြတ္တံ လုပ္ခဲ့ၾကေၾကာင္း ျပန္ ေျပာင္း သတိရျဖစ္ပါတယ္။ 

“...ကေခ်သည္မေလး တစ္စုလွ်င္
ေရႊခ်ည္ေရာင္အ၀တ္မ်ား ဆင္ယင္၍
ကရာတြင္ တီးမႈတ္သူမ်ားပါ- တစ္ေယာက္ကား
ေဒါင္းၿမီးပတ္စည္ အတီးသမား၊ တစ္ေယာက္မူ
ဗန္သုလီပေလြ မႈတ္သူ၊ တစ္ေယာက္မွာ
ႀကိဳးသံုးပင္တပ္ ဘူးေစာင္းဆရာ၊ သြက္လက္စြာ သူတို႔
ကုန္းဆင့္ တစ္ခုမွတစ္ခုသို႔ ဆင္းလ်က္ သက္လ်က္
ပုဆစ္ကြက္လမ္းကို ျဖတ္ေက်ာ္...”
ဆိုတဲ့ ကဗ်ာ အပိုင္းအစက တစ္ခါတေလ စိတ္နားမွာ ေနရာယူလာ တတ္ပါတယ္။

အထူးသျဖင့္ေတာ့ “ဗုဒံၶ စရဏံ ဂတ္ခ်ာမိ”လို႔ သူတို႔ အသံထြက္နဲ႔ ပူဇာေတးကို သီဆို တီးမႈတ္ၿပီး အလွဴေငြ ငံ့လင့္တဲ့ ကေလးမ်ဳိးေတြနဲ႔ ေတြ႔တဲ့ အခါမွာေပါ့။ တကယ္ေတာ့ ဘာအားထုတ္မႈမ်ဳိးမွ မလုပ္ဘဲ ကိုယ္ထိလက္ ေရာက္ဆြဲ လြဲမတတ္ ေတာင္းခံတတ္တဲ့ ကေလးေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာကို အဲဒီ ခရီးမွာ ၾကံဳေနက်မို႔ ခုလို ယံုၾကည္ခ်က္ မဲ့ေပမယ့္ ပူဇာေတးသီတဲ့ ကေလးမ်ဳိး ေတြ႔ရခိုက္မွာ ေစတနာ သဒၶါေတြ ယိုဖိတ္မိေပမယ့္ သူတို႔ကိုပဲ ကြက္ၿပီးလွဴ ဒါန္းဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္တာမို႔ ဇြတ္မွိတ္ လ်စ္လ်ဴ ႐ႈခဲ့ရတာလည္း အခါခါပါပဲ။ လက္ ဗလာနဲ႔ ေတာင္းၾကတဲ့ ကေလးေတြက ေရသန္႔တစ္ဘူးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘီစကြတ္ မုန္႔တစ္ခ်ပ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႐ူးပီးတစ္ဆယ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘုရားဖူးေတြ စြန္႔သမွ်ကို အရင္ဦးေအာင္ လုယက္ အႏိုင္က်င့္ယူ ေနၾကတာမို႔ ကိုယ္ရည္ရြယ္ရာေဖ်ာ္ေျဖေရးကေလး ေလးေတြလက္ မေရာက္မွာကို သိေနၾကတဲ့ ဘုရားဖူးတိုင္း လိုလိုက သူတို႔ေလး ေတြရဲ႕ေတးသံကိုသာဓုေခၚ၊ အေမွ်ာ္ မ်က္၀န္းေတြကို လ်စ္လ်ဴ ျပဳၾကလို႔။

တစ္ခုေတာ့ ရွိသေပါ့။ ဘုရားႀကိဳ ဘုရားၾကားမွာ ကစား ေနၾကတဲ့ ကေလး၊ ကားႀကိဳကားၾကားမွာ ေတာင္းေနၾကတဲ့ ကေလး၊ လမ္းႀကိဳ လမ္းၾကားမွာ ရွင္သန္ေနတဲ့ ကေလး။ ကေလးေတြ အားလံုးဟာ သန္စြမ္းၾကပံုေတာ့ ရၾကသား။ ႏြမ္းပါးတဲ့ အျပင္အဆင္ေပမယ့္ စြမ္းအားေတာ့ ကုန္ေနၾကပံု မရၾကပါဘူး။ ပီကင္းေရာက္ ေတာသားေလးေျပာသလို ၀တုတ္ေတြေတာ့ မေတြ႔ရဘူးေလ။ ငပ်င္းေတြ မဟုတ္လို႔ေတာ့ ကိုယ္က ရဲရဲမဆိုသာ။ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ စင္ကာပူက မူလတန္း အရြယ္ ကေလးငယ္ေတြ ထက္ေတာ့ စိတ္ က်န္းမာေရး သန္စြမ္းပံု ရၾကသားပါ။ စင္ကာပူ က်န္းမာေရး ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ ၂၁ ရာစု အေစာပိုင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္ေတြ အရ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ ၂၀ ကထက္ အခုအခါမွာ မူလတန္းနဲ႔ မူႀကိဳအရြယ္ ကေလးမ်ား ေသေၾကာင္းၾကံႏႈန္းက ေလးဆ တက္လာသလို စိတ္က်န္းမာေရး ေဆးခန္းေတြကို လာျပတဲ့ လူနာ အေရအတြက္ရဲ႔ ထက္၀က္ဟာ စာေမးပြဲ ေျဖခါနီးတဲ့ မူႀကိဳနဲ႕ မူလတန္းကေလး အရြယ္ေတြ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ဆိုသကိုး။ ဒီေတာ့ ပ်င္းခ်င္ပ်င္း၊ ဖ်င္းခ်င္ဖ်င္း စိတ္က်န္းမာေရး ေကာင္းတဲ့ ဒီကေလးေတြကို ေတြ႔ရတာ နင့္စရာ ဆိုေပမယ့္ ခ်စ္စရာလည္း ျဖစ္ေနေသးတာပါ။

ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဘယ္ေလာက္ပဲ လည္ လည္၊ အခ်ိန္တန္ အိမ္ျပန္ရျမဲ မဟုတ္လား။ ကိုယ္လည္း စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ရြက္လႊင့္ရာကေန အိမ္ျပန္ ေရာက္လာခဲ့ပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ခ်စ္စရာနဲ႔ နင့္စရာကေလးေတြ အေၾကာင္း စိတ္အေတြးေတြက အေတာ မသတ္ႏိုင္ေသးတာနဲ႔ ကိုယ္သြားခဲ့ဖူးတဲ့ ျပည္တြင္း ခရီးေတြထဲက က၊ ကေလးငယ္ေတြရဲ႕ ပံုရိပ္ေတြကို ျပန္ဖြင့္ ခံစားၾကည့္မိရျပန္ပါတယ္။

ကိုယ့္ရဲ႕ ျပည္တြင္း ခရီးစဥ္ေတြ ဆိုတာကလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္ကေန တစ္နာရီ ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ ေမာင္းလိုက္႐ံုနဲ႔ တစ္ၿမိဳ႕တစ္ ရြာေရာက္သြားသလို ခံစားမႈေတြ ေပးႏိုင္တဲ့ ေနရာမ်ိဳးေတြကေန ျမန္မာျပည္ တစ္နံတစ္လ်ားျပည္ နယ္နဲ႔ တိုင္းေပါင္းစံုေပါ့။ ဒါေပမယ့္ လတ္တေလာ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနတဲ့ ပံုရိပ္ တခ်ဳိ႕ကိုပဲ ျပန္ခံစား ျဖစ္ပါတယ္။ ေရႊေပါကၠံ၊ က်ဳိက္ထီး႐ိုး၊ ေငြ ေဆာင္၊ ပုဂံ၊ စစ္ကိုင္း၊ အင္းေလး၊ သီေပါဘက္ေတြက က၊ ကေလးငယ္ ပံုရိပ္ေတြေပါ့။ က်ိဳက္ထီး႐ိုးက ေဆာ့ကစားေနတဲ့ ကေလးေတြ၊ ေငြေဆာင္ သဲေသာင္မွာ ကစားေနတဲ့ ကေလးငယ္၊ သီေပါ လိေမၼာ္ပင္ေတြၾကားမွာ ေပ်ာ္ေနတဲ့ ကေလးငယ္၊ စစ္ကိုင္းက ေဘာလံုး တစ္လံုးနဲ႔ မခ်ဳိမခ်ဥ္ ကေလးတစ္စု၊ ေခါင္းေလာင္းအတူ ထိုးေနတဲ့ ကေလးေတြ၊ ပုဂံက ဆိတ္ေက်ာင္းသူေလးနဲ႕ ယြန္းသည္ေလး၊ အင္းေလးက စြန္လႊတ္ေနတဲ့ ကေလးတစ္သိုက္။ သူတို႔ေလးေတြရဲ႔ ေပ်ာ္ေနတဲ့ပံု၊ မဲ့ေနတဲ့ပံု၊ ငိုၿပီးစပံု၊ ႏြမ္းလ်လ် မေ၀ကြဲပံု၊ ခ်စ္စရာ ပံုရိပ္မ်ားစြာ။

ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ ကေလးေတြ ရဲ႕ပံုရိပ္ေတြပါ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရး ေက်ာင္းေတြမွာ ကေလးငယ္ေတြကို လက္ထပ္သင္ေပးေနတဲ့ ဘုန္းႀကီး ရင္ခြင္ၾကားက ကေလးငယ္၊ စာသင္ခ်ိန္မွာ မ်က္လံုး အ၀ိုင္းသားနဲ႔ တစ္မ်ဳိး၊ ျပံဳးေစ့ေစ့နဲ႔ တစ္သြယ္ ခ်စ္စရာ ေကာင္းေနတဲ့ ကေလးငယ္၊ ေက်ာင္းအဆင္းမွာ ေဇာင္းထဲက ျမင္းေတြလို အေျပးထြက္ဖို႔ ျပင္ေနတဲ့ ကေလးငယ္ စသျဖင့္ ကေလးငယ္ေတြရဲ႕ပံုရိပ္ေလးေတြကို ျပန္ျမင္ရေတာ့ “မနီကေလး လြယ္အိတ္ ျပင္၊ ပိေတာက္ပန္းနဲ႔ ေက်ာင္းခန္း၀င္။ မဂၤလာပါ ဆရာမ၊ ညီညီ ညာညာ ႏႈတ္ဆက္ၾက။ ၀လံုးကေလး ခ်စ္စဖြယ္၊ ၀ိုင္းေအာင္ေရးတတ္တယ္။ စပယ္လို ျဖဴျဖဴေဖြး၊ ၀လံုးၾကဴၾကဴေမႊး”ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလးကို ၾကားေယာင္ မိျပန္ပါတယ္။

ေခတ္သစ္ မွတ္တမ္းေတြ အရ ဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲ ႏိုင္ငံေတြမွာ ရွိတဲ့ ကေလးငယ္ေတြ ရဲ႕ ၃၀ရာခိုင္ႏႈန္းဟာ စာသင္ေက်ာင္းသက္ ေလးႏွစ္ျပည့္ေအာင္ မတက္ဖူးၾကဘူးတဲ့။ ကိုယ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းက စာသင္ေနတဲ့ ကေလးငယ္ ပံုရိပ္ေတြကို ႐ိုက္ျဖစ္ခဲ့တာ လြန္ခဲ့တဲ့ သံုးႏွစ္နီးပါး  ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ နာဂစ္ မုန္တိုင္းၿပီးခါစ ကေလ။ ကိုယ့္မွတ္တမ္း ဓာတ္ပံုထဲက ပံုရိပ္ရွင္ ကေလးငယ္ေတြ အခုထိ ေက်ာင္းစာ သင္ခန္းေတြထဲမွာ ရွိေနေသးတယ္လို႔ ကိုယ္ ယံုၾကည္ ေနခ်င္ပါတယ္။ ကိုယ့္ကို တစ္ကိုယ္ေကာင္း ဆန္တယ္လို႔ ဆိုခ်င္ ဆိုၾကပါေလ။ ကိုယ့္ကေလးေတြကိုေတာ့ ခ်စ္စရာ အျဖစ္သာ ရွိေနေစခ်င္တာပါ။ နင့္စရာ အျဖစ္ မျမင္မၾကားခ်င္တာလည္း အမွန္ပါ။ ကိုယ္ ေတြးေနပါတယ္။ ဓာတ္ပံုအသံ ဆိုတဲ့ ပေရာဂ်က္မ်ဳိး ကိုယ္တို႔ လုပ္ခြင့္ မၾကံဳခ်င္ဘူး။
မသီတာ၊စမ္းေခ်ာင္း၊
(Teen မဂၢဇင္း၊ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၂၀၁၁)

No comments:

Post a Comment